wtorek, 13 listopada 2012

Ziemniaki zapiekane z brokułami i kurczakiem

Zaczęła się u mnie faza na ziemniaka. Bo ziemniaki to ja lubię fazami. Jest okres, że nie tknę, nie smakują mi, nie podchodzą i w ogóle mogłyby nie istnieć. Później przychodzi czas w którym najchętniej nie jadłabym nic innego. Tak też jest teraz. Ostatnio piekłam je przecięte w pół i ponacinane, doprawione czosnkiem i rozmarynem (pomysł podpatrzony w blogosferze). Dziś podałam na obiad faszerowane. Modyfikowałam ten przepis z bloga Całkiem Smaczne Życie.


Ziemniaki zapiekane z brokułami i kurczakiem
  • 6 całkiem sporych ziemniaków
  • pół brokułów
  • 25 dag żółtego sera
  • pół podwójnej piersi z kurczaka
  • łyżka masła
  • przyprawy - sól, pieprz, rozmaryn

Ziemniaki gotujemy w mundurkach do miękkości w osolonej wodzie. Studzimy. Kiedy są już takie, że da się je złapać bez poparzenia sobie palców, przekrajamy na pół i wydrążamy łyżeczką środek, zostawiając trochę przy skórce. Brokuły gotujemy w osolonej wodzie. Widelcem rozdrabniamy miąższ wydrążony z ziemniaka i ugotowanego brokuła. Farsz doprawiamy solą i pieprzem.
Pierś z kurczaka kroimy w kosteczkę. Doprawiamy solą, pieprzem, ulubioną mieszanką przypraw i podsmażamy. Mieszamy z masą ziemniaczano - brokułową. Dodajemy pokrojony w kosteczkę ser żółty.
Przekrojone łódeczki z ziemniaków smarujemy masłem. Nakładamy farsz (wyjdzie nam z górką) i posypujemy świeżym, drobno posiekanym rozmarynem. Zapiekamy w piekarniku rozgrzanym do 180C i pieczemy aż ładnie się zarumienią.
Podawać można z lekką sałatką i dipem jogurtowo - koperkowym z czosnkiem.

4 komentarze:

  1. Na żywo wyglądały jeszcze lepiej, a jak smakowały...

    OdpowiedzUsuń
  2. To musi smakować rewelacyjnie. Ziemniaki z takimi dodatkami to z pewnością coś pysznego;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń